ΟΠΕΔ 2ο Ερευνητικό Έργο.
Με ιδιαίτερη τιμή ο ΟΠΕΔ ανακοινώνει την εκπόνηση του δεύτερου ερευνητικού project με ΤΙΤΛΟ: «Η Δικαιοσύνη σε Μετάβαση: Ο ρόλος της διαρκούς εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης στα σύγχρονα δικαστικά συστήματα».
Το project αναλαμβάνει η Ομάδα Εργασίας “Δια βίου Εκπαίδευση, Επιμόρφωση Δικαστικών Υπαλλήλων και Διάχυση της Γνώσης στη Δικαιοσύνη”αποτελούμενη από τους: Μαρία Καρυπίδου (Επικεφαλής), Στέλλα Δινάκη, Καλαϊτζόγλου Αλεξάνδρα, Παρασκευή Κυριακου, Αγγελική Γιαμουρίδου, Φωτεινή Δήμου.
Στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος θα παρουσιαστούν οι θέσεις και οι προτάσεις του ΟΠΕΔ για τη λειτουργία της Σχολής Δικαστικών Υπαλλήλων, καθώς και για μια σειρά θεμάτων για την Εκπαίδευση και την Επιμόρφωση στο χώρο της Δικαιοσύνης.
Ο ΟΠΕΔ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης και κατάρτισης των δικαστών, δικηγόρων και δικαστικών υπαλλήλων. Οι σύγχρονες ανάγκες εξυπηρέτησης των πολιτών, τα νέα μοντέλα δημόσιας διοίκησης αλλά και οι νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά την πανδημία, απαιτούν υπαλλήλους υψηλής κατάρτισης και σε επαρκή αριθμό.
Έχουν ήδη γίνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση με την δημιουργία της Σχολής Δικαστικών Υπαλλήλων και τη Διαρκή Επιμόρφωση και Κατάρτιση των δικαστικών υπαλλήλων μέσω σεμιναρίων.
Είναι αναγκαίο να εστιάσουμε στην ανάπτυξη των ειδικών γνώσεων και των δεξιοτήτων τους μέσα από τον στρατηγικό σχεδιασμό ενός συστήματος δια βίου μάθησης. Προγράμματα συνεχούς εκπαίδευσης που συνδυάζουν τεχνικές γνώσεις με πρακτική εμπειρία μπορούν να προσφέρουν στους υπαλλήλους τις απαραίτητες δεξιότητες για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων του δικαστικού συστήματος.
Περισσότερο από ποτέ προβάλει η ανάγκη διαρκούς επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων, σε θέματα αιχμής, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις σε θέματα δικαιοσύνης, καθώς και τα προγράμματα Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Η Διαρκής Επιμόρφωση και Κατάρτιση των δικαστικών υπαλλήλων μέσω σεμιναρίων με φυσική παρουσία αλλά και με διαδικτυακό τρόπο, θα πρέπει επίσης να εμπλουτιστεί και μέσα από α) τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα και δίκτυα κατάρτισης και επιμόρφωσης, β) τη διοργάνωση ή/και συνδιοργάνωση με ημεδαπά ή αλλοδαπά εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθώς και με φορείς εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης, συνεδρίων, σεμιναρίων, διαλέξεων και ημερίδων, γ) τη συμμετοχή σε επιστημονικές έρευνες και μελέτες.